Το eTwinning είναι μια πανευρωπαϊκή κοινότητα διδασκαλίας και μάθησης, η οποία προωθεί τη σχολική συνεργασία στην Ευρώπη μέσω της χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Παρέχει συμβουλές, ιδέες και εργαλεία, ώστε οι εκπαιδευτικοί να εμπλουτίζουν και να διευκολύνουν τη διδασκαλία τους, ενώ οι μαθητές μαθαίνουν συνεργατικά, μοιράζονται τις γνώσεις τους και ανταλλάσσουν απόψεις με φίλους τους από άλλες χώρες.
H εκπαιδευτικός του Σχολείου μας Μαρία Φρυδά συμμετείχε στο Σεμινάριο Επαφών eTwinning https://idep.org.cy/etwinning/ που πραγματοποιήθηκε στο Τολέδο της Ισπανίας από τις 3-5 Οκτωβρίου 2024. Θέμα του σεμιναρίου ήταν «Η Ευεξία στη Σχολική Μονάδα (Wellbeing - At School)».
Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές, από Ισπανούς συναδέλφους και εμπειρογνώμονες αναφορικά με τους τέσσερις βασικούς πυλώνες της Ευεξίας οι οποίοι αφορούν την Ψηφιακή Ευημερία (Digital well being), την Ψυχική Υγεία (Mental Health), την Ισότητα και Συμπεριληπτικότητα (Equality and Inclusion) και τις Υγιείς Συνήθειες Διαβίωσης (Healthy living habits).
Έμφαση δόθηκε στον πρώτο πυλώνα που αφορά την Ψηφιακή Ευημερία στο πλαίσιο του οποίου τονίστηκε πόσο σημαντικό είναι η σχέση του ανθρώπου με την τεχνολογία να είναι υγιής με τρόπο που να προάγει την παραγωγικότητα, τις υγιείς σχέσεις, τη μείωση των επιπέδων άγχους και του εθισμού. Τέθηκε το ζήτημα της απαγόρευσης των «έξυπνων συσκευών» μέσα και έξω από την τάξη υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης (self-regulation) που οδηγούν σε ορθολογιστική χρήση αυτών των συσκευών www.betterinterentforkids.eu .
Ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τα ψηφιακά μέσα με τρόπο που να προάγει την ευεξία των μαθητών του και να διοργανώνει με τέτοιο τρόπο το μάθημα, ώστε να ενισχύει την ψυχική τους υγεία, την κριτική σκέψη και δημιουργικότητα. Η ευεξία στη σχολική μονάδα μπορεί να επιτευχθεί μέσα από μικρής κλίμακας δραστηριότητες οι οποίες όμως θα κάνουν τη διαφορά όπως είναι για παράδειγμα κάποιες τεχνικές χαλάρωσης που μπορεί να εφαρμόζονται προτού να αρχίσει το μάθημα ή μετά από διάλειμμα. Στο YouTube υπάρχουν πολλές τέτοιες τεχνικές διαλογισμού που διαρκούν περίπου 3 λεπτά και συμβάλλουν στη δημιουργία κλίματος δεκτικότητας ανεβάζοντας τα επίπεδα συγκέντρωσης των μαθητών.
Αναφορά έγινε και σε διάφορα εργαλεία τα οποία προάγουν τη δημιουργικότητα των μαθητών βάζοντάς τους να σκεφτούν και να παρουσιάσουν τι αποτελεί για αυτούς ευεξία. Δείγματα εφαρμογών: D-ID (video generation, avatar and audio production), Twin motion (create video tours of a place), Art steps (create virtual spaces), Padlet (share opinions, visualize ideas, interact).
Το σεμινάριο αποτέλεσε ευκαιρία για δημιουργία συνεργασιών eTwinning με σχολεία εντός και εκτός Ε.Ε. όπως η Γεωργία, η Τυνησία, Ουκρανία, Ιορδανία και Αζερμπαϊτζάν.