ΛΥΚΕΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ
Δευ-Παρ – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 25692110, 25692113, 25692114
Τηλεομοιότυπο: 25692115
Μενού
eTwinning

Το eTwinning είναι μια πανευρωπαϊκή κοινότητα διδασκαλίας και μάθησης, η οποία προωθεί τη σχολική συνεργασία στην Ευρώπη μέσω της χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Παρέχει συμβουλές, ιδέες και εργαλεία, ώστε οι εκπαιδευτικοί να εμπλουτίζουν και να διευκολύνουν τη διδασκαλία τους, ενώ οι μαθητές μαθαίνουν συνεργατικά, μοιράζονται τις γνώσεις τους και ανταλλάσσουν απόψεις με φίλους τους από άλλες χώρες.

Ηλεκτρονική Εγγραφή
Για να συμμετέχετε στη Δράση και να έχετε πρόσβαση στα εργαλεία του eTwinning, αρκεί η  ηλεκτρονική σας εγγραφή στην πλατφόρμα του eTwinning: www.etwinning.net
Δικαίωμα εγγραφής στην πλατφόρμα έχουν μόνο εκπαιδευτικοί και διοικητικό προσωπικό δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων από όλες τις βαθμίδες και τύπους εκπαίδευσης που είναι αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Παιδείας.
Oι μαθητές αν και δεν εγγράφονται στην πλατφόρμα, έχουν ενεργή συμμετοχή στη Δράση και πρόσβαση σε συγκεκριμένα εργαλεία, εφόσον οι εκπαιδευτικοί τους, τους προσκαλέσουν με ατομικά ονόματα χρήστη και κωδικούς.
 
Eευελιξία
Τα έργα eTwinning δεν λαμβάνουν επιχορήγηση, γι’ αυτό και δεν υπάρχουν καταληκτικές ημερομηνίες για την εγγραφή των εκπαιδευτικών και των σχολείων τους στην πλατφόρμα ούτε και για την υποβολή έγκρισης ενός έργου.
Επίσης, δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των έργων στα οποία μπορεί να εμπλακεί ένα σχολείο ή ένας εκπαιδευτικός, ούτε ελάχιστη ή μέγιστη διάρκεια ενός έργου eTwinning.
 
Συμμετέχουσες Χώρες
Στη Δράση συμμετέχουν όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε, η Αλβανία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Ισλανδία, η Νορβηγία, η Σερβία, η Τουρκία και η ΠΓΔΜ καθώς επίσης και οι χώρες του eTwinning Plus: Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία, Ουκρανία, Μολδαβία, Γεωργία και Τυνησία.
 
Πώς να ξεκινήσω;
Αναπτύξτε την ιδέα του μελλοντικού σας έργου
Ίσως έχετε ήδη κάποια ιδέα για τις δραστηριότητες που θέλετε να υλοποιήσετε με τους μαθητές σας, ίσως γνωρίζετε ήδη το θέμα του έργου σας ή ίσως είναι η πρώτη φορά που εμπλέκεστε σε μια Ευρωπαϊκή συνεργασία. Σε οποιοδήποτε από τις πιο πάνω περιπτώσεις, ξεκινήστε με ένα έργο σύντομο και απλό.  Ένα πετυχημένο έργο δεν χρειάζεται να είναι πολύπλοκο ή μεγαλεπήβολο.  Ξεκινήσετε με κάτι που θα δώσει κίνητρα στους μαθητές σας με την ολοκλήρωση του, παρά με κάτι ιδιαίτερα φιλόδοξο που πιθανόν θα τους απογοητεύσει σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί.  Μην διστάσετε να ζητήσετε τη γνώμη των μαθητών σας και τις ιδέες τους για συνεργασία με κάποιο άλλο σχολείο του εξωτερικού.
 
Χρήσιμες συμβουλές:
Φροντίστε το θέμα της συνεργασίας σας να εμπίπτει στη διδακτέα ύλη, στα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας. Με αυτό τον τρόπο το eTwinning έργο που θα υλοποιήσετε δεν θα αποτελεί μια δραστηριότητα που θα απαιτεί επιπλέον χρόνο από τους μαθητές σας και εσάς, αλλά μέρος της διδασκαλίας και της αξιολόγησης των μαθητών σας.
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαλέξατε και σε τι βαθμό αναπτύξατε τις ιδέες σας, να έχετε υπόψη σας ότι η θεματολογία ή οι δραστηριότητες αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης πάντοτε με τον/την συνεργάτη σας. Για αυτό τον λόγο παραμείνετε ανοικτοί σε προτάσεις που θα δεχτείτε από άλλους συναδέλφους.
 
Σχολική χρονιά 2024-2025
 
Σεμινάριο Επαφών eΤwinning
"Η Ευεξία στη Σχολική Μονάδα (Wellbeing - At School)"
Τολέδο, Ισπανία, 3-5 Οκτωβρίου 2024

H εκπαιδευτικός του Σχολείου μας Μαρία Φρυδά συμμετείχε στο Σεμινάριο Επαφών eTwinning https://idep.org.cy/etwinning/  που πραγματοποιήθηκε στο Τολέδο της Ισπανίας από τις 3-5 Οκτωβρίου 2024. Θέμα του σεμιναρίου ήταν «Η Ευεξία στη Σχολική Μονάδα (Wellbeing - At School)». 

Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές, από  Ισπανούς συναδέλφους και εμπειρογνώμονες αναφορικά με τους τέσσερις βασικούς πυλώνες της Ευεξίας οι οποίοι αφορούν την Ψηφιακή Ευημερία (Digital well being), την Ψυχική Υγεία (Mental Health), την Ισότητα και Συμπεριληπτικότητα (Equality and Inclusion) και τις Υγιείς Συνήθειες Διαβίωσης (Healthy living habits).

Έμφαση δόθηκε στον πρώτο πυλώνα που αφορά την Ψηφιακή Ευημερία στο πλαίσιο του οποίου τονίστηκε πόσο σημαντικό είναι η σχέση του ανθρώπου με την τεχνολογία να είναι υγιής με τρόπο που να προάγει την παραγωγικότητα, τις υγιείς σχέσεις, τη μείωση των επιπέδων άγχους και του εθισμού. Τέθηκε το ζήτημα της απαγόρευσης των «έξυπνων συσκευών» μέσα και έξω από την τάξη υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης (self-regulation) που οδηγούν σε ορθολογιστική χρήση αυτών των συσκευών www.betterinterentforkids.eu .

Ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τα ψηφιακά μέσα με τρόπο που να προάγει την ευεξία των μαθητών του και να διοργανώνει με τέτοιο τρόπο το μάθημα, ώστε να ενισχύει την ψυχική τους υγεία, την κριτική σκέψη και δημιουργικότητα. Η ευεξία στη σχολική μονάδα μπορεί να επιτευχθεί μέσα από μικρής κλίμακας δραστηριότητες οι οποίες όμως θα κάνουν τη διαφορά όπως είναι για παράδειγμα κάποιες τεχνικές χαλάρωσης που μπορεί να εφαρμόζονται προτού να αρχίσει το μάθημα ή μετά από διάλειμμα. Στο YouTube υπάρχουν πολλές τέτοιες τεχνικές διαλογισμού που διαρκούν περίπου 3 λεπτά και συμβάλλουν στη δημιουργία κλίματος δεκτικότητας ανεβάζοντας τα επίπεδα συγκέντρωσης των μαθητών.

Αναφορά έγινε και σε διάφορα εργαλεία τα οποία προάγουν τη δημιουργικότητα των μαθητών βάζοντάς τους να σκεφτούν και να παρουσιάσουν τι αποτελεί για αυτούς ευεξία. Δείγματα εφαρμογών: D-ID (video generation, avatar and audio production), Twin motion (create video tours of a place), Art steps (create virtual spaces), Padlet (share opinions, visualize ideas, interact).

Το σεμινάριο αποτέλεσε ευκαιρία για δημιουργία συνεργασιών eTwinning με σχολεία εντός και εκτός Ε.Ε. όπως η Γεωργία, η Τυνησία, Ουκρανία, Ιορδανία και Αζερμπαϊτζάν. 

Μαρία Φρυδά
Αγγλικός